Pagina's

zondag 20 mei 2012

Verlof

Het rare aan verlof is dat je dan precies geen tijd meer hebt om het blogje aan te vullen:-)
Dus even een relaas van de laatste paar dagen : abonnement gekocht van de Zoo, en ook even een bezoekje gebracht.  Maar het was beredruk, de eerste zon lokte veel mensen!  Dan naar De Efteling, waar ik weer helemaal mee ben met de sprookjes.  Een kleine tussenstop bij de Albert Heyn, kan mijn frietjes eten met lekkere frietsaus:-)
Oh ja, en ik ben een gevaar tijdens mijn tramrit, de tram heeft een kleine botsing gehad, tegenpartij een duitse moto rijder.  Geen gewonden, ook geen blikschade!
Eh voila, jullie zijn weer helemaal mee.  Behalve wat ik vanmorgen heb gedaan.
Zoals jullie weten ben ik op zoek naar de stamboom van mijn voorvaderen.  Tijdens mijn laatste zoektocht, had ik een aantal kinderen die op een kleine tijdspanne waren overleden, in september 1892.  Op de overlijdensakte stond een vermelding van een gasthuis, wat in die tijd heel vreemd was.  Dus ik ben op zoek naar de archieven van dat gasthuis.  Ik dacht dat het over het Stuivenbergzieknhuis ging.  Heb die archieven opgevraagd in Felix Archief, tof zo in die oude boeken neuzen:-) Maar geen sprake van de kinderen die ik zocht.  Vanmorgen in Permeke bib op onderzoek geweest, het zou waarschijnlijk het Sint Erasmusziekenhuis zijn.  Nu nog te weten komen waar de archieven zijn!

Geen opmerkingen: