Pagina's

dinsdag 1 mei 2012

groen vingers

De stoute valling heeft roet in het eten gegooid, vandaar even geen berichtjes.
Nu ik terug het zonneke zie, letterlijk en figuurlijk:-) ga ik wat stoeffen met mij groene vingers.

Mijn orchideën doen het al langer zeer goed achter het raam in de keuken.  Na een winter zonder bloemen, begon ik lichtjes de moed te verliezen, maar, ze zijn terug vertrokken! Een nieuw blad en 15 knopjes met bloemen!  ( een lichte dreiging dat ze eruit vlogen, heeft blijkbaar indruk gemaakt.  Ze zeggen altijd dat babbelen tegen planten helpt, blijkbaar werkt dat ook met dreigementen!)

Ik ben een fan van den Bartel zijn programma Groenland.  Zijn no-nonsense manier van werken, is super. Tijdje geleden zijn boek gekocht.  Op maat gemaakt voor mijn startende groene vingers.  Dus na een tochtje naar de Intratuin in Halsteren ( een aanrader!) ben ik ook begonnen met het zaaien van basilicum, bieslook en rozemarijn in mijne "koude bak" ( van papa gekregen:-))
Eh voila!!
Ben toch wel trots op "mijn" groene piekjes! 


Geen opmerkingen: