Pagina's

vrijdag 11 mei 2012

De Lijn

Vanmorgen een beetje zoekwerk verricht naar de wortels van mijn familie in het Felix Archief. Er stond een stukje van de familie Ockers op het programma.   Mijn over-over grootvader Petrus Franciscus Ockers en zijn vrouw Maria Theresia Philomena Possemiers.  Je moet toegeven, toch namen die klinken als een klok he:-)
Ik had weet van 5 kinderen, uiteindelijk heb ik er 12 gevonden.  Het voordeel van de Ockers'se is dat die letterlijk rond de kerktoren blijven wonen, in Borgerhout, en ze dan ook gemakkelijk te vinden zijn! Zo is er een ander stukje van de familie( ik ga niet zeggen wie,-)) maar die hebben letterlijk heel het land gezien, komende van Duitsland. Ja ja, er stroomt duits bloed door mijn aderen....

Maar dat is eigenlijk niet het verhaal dat ik wou vertellen.  Als je kijkt naar de titel, die heeft weiging met stambomen te maken:-)
Ik ga dus met tram 24 en bus 17 naar het archief.  Wegens geen parkeerplaats, en als je dan al een plaatske vindt mag je ook nog eens flink betalen om je wagen te mogen parkeren.  Vanmorgen heb ik er een uur over gedaan, er stond letterlijk een file van tram over heel de turnhoutsebaan, een stuk of 10 achter mekaar.  Waarom?  Geen idee! Maar eigenlijk was het best een grappig zicht, de trams kunnen niet inhalen he, dus iedereen geduldig wachten tot we in de koekestad waren geraakt! Er werden zelfs foto's gemaakt van de file:-) Misschien sta ik morgen wel in de gazet!
En op de terugweg ben ik EINDELIJK gecontroleerd of ik wel betaald had voor mijn ritje. Wie me wat beter kent, weet dat ik het de controles toejuig, en die gebeuren veel te weinig!  Go De lijn!!! Goe bezig!

Geen opmerkingen: